Friday, October 12, 2018

Zašto muškarci vole kučke?


Knjiga Šeri Argov ’Zašto muškarci vole kučke’ pruža jedinstven odgovor na pitanje zašto muškarce privlače jake žene koje imaju stav. Uz mnogo sočnih detalja, ovaj realistični vodič otkriva zašto je jaka žena poželjnija od one koja uvek govori „da, dragi“ i rutinski se žrtvuje

Na knjigu Zašto muškarci vole kučke nabasala sam sasvim slučajno, nekoliko godina pošto je objavljena i postala hit u svetu. Na moju sreću, do tada je nije bio zapazio ni
otkupio nijedan srpski izdavač. Naravno, naslov me je odmah zainteresovao a čim sam počela da je čitam uverila sam se da je reč o izuzetno duhovitoj ali i korisnoj knjizi. Najvažnije je napomenuti da reč „kučka“ ovde nije upotrebljena u pežorativnom smislu i nipošto ne označava ženu koja pravi spletke, troši tuđ novac, kuva kućne ljubimce (sećate se Fatalne privlačnosti?) u loncu i zagorčava život svom dečku/mužu/ljubavniku i ostatku sveta. Naprotiv. Reč kučka ovde je upotrebljena u pozitivnom značenju i oslikava ženu koja, prosto rečeno, drži do sebe. Njena suštinska poruka glasi: ako želite da vas muškarac poštuje, morate pre svega poštovati sebe. Smisao i namena ove knjige postaju sasvim jasni kada se prisetimo koliko smo puta čuli žene kako jadikuju: „Kuvam, perem i peglam, ugađam mu na sve načine, a on me: ne poštuje/zapostavlja/ vara/ je ostavio i otišao sa tom i tom... kučkom!“ Prema teoriji Šeri Argov, ova tvrdnja nije daleko od istine. Autorka čak, kroz celu knjigu, detaljno objašnjava zašto se takve stvari dešavaju i zašto su kučke uvek u prednosti nad „finim devojkama“. Po njenom mišljenju, žena koja poklanja više pažnje muškarcu nego sebi jeste žena koja muškarcu nije naročito zanimljiva. Šta mislite, da li je to tačno? J


Naravno, ne slažem se baš sa svakom rečenicom u ovoj knjizi, ali bar dve trećine bih mogla da potpišem, i to sa zadovoljstvom. Svi smo, sigurno, imali prilike da se uverimo da se besomučni trud u ljubavi retko isplati, i samo je pitanje koliko smo uspeli da učimo na vlastitim greškama. Ako jesmo, odlično. Ako nismo, tu je Šeri Argov. Ona uverljivo i duhovito objašnjava zašto ne treba da dozvolimo da nam ljubav zavrti pamet i obori nas s nogu i zašto u svakom trenutku moramo znati šta radimo, čak nam objašnjava i kako to treba da radimo. Ubeđena sam da saveti Šeri Argov važe ne samo u ljubavi, već u većini životnih situacija uopšte. Na kraju krajeva, ona samo tvrdi da treba verovati sebi i u sebe, a to još nikome nije naškodilo.  
U trenutku kad sam preporučila da se ova knjiga objavi u Srbiji, moram da priznam da nisam bila sigurna koliko će ona biti zanimljiva našim ženama, budući da naša tradicija (bar nominalno) nalaže sasvim drugačije obrasce ponašanja. Međutim, rizik se isplatio i Kučka se brzo svrstala među najprodavanije Lagunine knjige, gde je ostala i do danas, a imali smo prilike da se uverimo da su je i kupovali i čitali i muškarci i žene. Takođe, nisam se pokajala što sam ostala verna provokativnom naslovu i nisam ga „upristojila“ u prevodu kao što je, recimo, učinjeno u Hrvatskoj. Ako mene pitate, ovu knjigu bi trebalo uvesti u obaveznu školsku lektiru, negde u prvi ili drugi razred srednje škole, a možda i ranije. Naravno, moje mišljenje je krajnje subjektivno, ali skoro desetgodina posle objavljivanja Kučke imam zadovoljstvo da kažem da su se mnoge čitateljke složile sa mnom J


No comments:

Post a Comment

Tako blizu, tako čaroban: Klagenfurt

Zvanično ime ovog grada glasi Klagenfurt am W ö rthersee, to jest, Klagenfurt na Vrpskom jezeru, na slovenačkom,  Celovec ob Vrbskem j...